Aitame valida!

Nõustame varustuse osas ja aitame valida sobiva toote! Kirjuta meili teel või Facebooki!

Tartu pood

Tartu pood on avatud
E-R kl 11-18

E-poest tellimine

Kui e-poest tellides ei õnnestu ostu vormistada, siis palun saatke oma soovid e-kirja teel. Aitäh!

Pidurid

Ma ei saa korraliku survega pidurdada, kuigi olen piduri seadistanud võimalikult taha, et saavutada pidurdusefekti nii vara kui võimalik. Pean pidurdamiseks ikka täielikult jalgu sirgu hoidma. Mida saan teha?
 
Jalgade täielikku sirgeks ajamist tuleks vältida, sest niiviisi võib kaotada kontrolli skaikide üle. Kahjuks on pikkade inimeste või peenikeste säärtega inimeste jaoks piduri reguleerimine piiripealne. Vastavalt mudelile peaks proovima järgmist:
 
V07-120 - pane kannaplaat võimalikult taha tagaratta vahetusse lähedusse, 3 mm on piisav.
vX/PLUS/FIX/LIFT - reguleeri kannarihma nii, et jalg on tagarattast 1 cm kaugusel.
 
Proovi kasutada jalatseid, mille tald on kannaosas võimalikult minimalistlik ega ulatu kannaservast kaugele. Kanna pikemaid ja paksemaid sokke, võimalusel keera need sääreosas kahekorra - nii teed sääred paksemaks. Viimase võimalusena võib panna lisa pehmenduse sääretoele, mis annab sama efekti.
 
Vasak skaik pidurdab tugevamalt kui parem. Kuidas seda parandada?
 
- Kõige ilmsem probleem on piduritugede erinev seadistus. Proovi sättida need ühte asendisse. Vahel võib marginaalne erinevus kutsuda esile märgatava muutuse.
- Uuematel mudelitel kontrolli kannarihmade seadistust.
- Vanematel mudelitel peaksid kannaplaadid olema tagaosast sama kaugel.
- Kanna asendil on mõju pidurdusefektiivsusele. Veendu, et jalatsi kannad on korralikult jalaplaadi tagaotsas / kannarihma vastas.
- Pidurdust mõjutavad ka sääre läbimõõt (sh sokid ja püksid) ja kuju.
- Ideaalis peaks suutma pidurdada mõlema jalaga ja kasutama mõlemat pidurit samal ajal.
 
Kui püüan pidurdada, siis see ei tööta või, vastupidi, pidurdab liiga äkiliselt. Miks?
 
Pidurdamist tuleb õppida, see on protsess. Saad pidureid paremini doseerida, kui hoiad põlved kergelt kõverdatuna. Kui hoiad põlvi liiga kõveras, siis on väga keeruline ühtlaselt pidurdada ja asend ei ole ohutu. Allamäge skaikimine on oluliselt ohutum, kui tead, kuidas pidureid ühtlaselt rakendada. Harjuta pidurdamist ohutul laskumisel. Kui oled pidureid peal hoidnud pikemalt kui 20-30 sekundit, siis peaksid andma piduriklotsidele pisut aega jahtuda.
 
Kuidas on pidurdada märgades tingimustes?
 
Ametlik pidurdusefektiivsus 6,5 m/s2 on mõõdetud kuivades tingimustes. Saksa telekanali Pro7 saates Galileo näidatakse, et pidurdusmaa kiiruselt 30 km/h kuni täieliku peatumiseni on 8 meetrit. Youtubest saad vaadata mõningaid videoid, kus näidatakse skike pidurdamas. Kui sajab vihma, siis on rehvidel veekile, mis tuleb pidurdamise algstaadiumis klotside poolt maha pühkida, nagu teistelgi piduritel. Märjas pidurdamisel on efektiivsus mõnevõrra väiksem, kuid siiski piisav, et korralikult funktsioneerida. Märgade lehtede või muu kõrvalise mõju pidurdamisele on minimaalne. Eelnevat arvesse võttes on üsna ebatõenäoline, et satud situatsiooni, kus õigeaegselt pidurdada ei saa.
 
Kas pean alati pidurdama kahe jalaga korraga?
 
Kahe jalaga pidurdamine on rangelt soovituslik, kuna ainult nii saavutab maksimaalse pidurdusefektiivsuse, kulutab rehve ja piduriklotse vähem ja ühtlasemalt. Ühe jalaga pidurdamine võib olla vajalik tehnilise rikke korral, teatud olukorras tasakaalu säilitamiseks ja kukkumiste vältimiseks.
 
Kuidas doseerida pidurit allamäge sõites?
 
Pidurda nagu tavaliselt, see ei ole erinev. Muidugi tuleb arvestada, et suure kiirusega mäest alla tulles on peatumisteekond pikem. Enne allamäge sõitu harjuta pidurdamist tasasel maal, kuni tunned end kindlalt.
 
Kui kaua piduriklotsid kestavad? Kas need kahjustavad rehve?
 
Piduriklotsid ei kuluta mainimisväärselt rehve ega mõjuta nende kulumiskindlust. Klotsid kuluvad tegelikult kiiremini kui rehvikumm. Piduriklotsid kestavad puhtalt kuival maanteesõidul 2500 kuni 4000 km. Märjas mudas ainult 400 kuni 700 km. Arvestades, et enamik skaikijaid sõidab vahelduvates tingimustes, jääb keskmine klotside eluiga tasasel reljeefil pisut alla 2000 km. Mägedes sõites tuleb arvestada oluliselt vähemaga.

< tagasi KKK menüüsse