3. samm: vali raami kuju

Rullsuusa raam võib olla pikem või lühem, elastsem või jäigem, maast kõrgemal või madalamal.

Peale materjali omab suusatunnetuse puhul suurt tähtsust raami pikkus. Mida pikem on raam, seda elastsem see on. See kehtib nii komposiit- kui alumiiniumraamide kohta. Pikem raam on lähemal lumesuuskade pikkusele ning aitab seetõttu säilitada õiget suusatehnikat. Rullsuuski ei tehta sama pikki kui lumesuuski, sest teatud pikkusest alates ei ole kasutatavad materjalid piisavalt vastupidavad, ei suuda tagada juhitavust ning rullsuuskade kaal muutub liiga suureks, mis omakorda hakkab sõitu segama. Sellegipoolest tehakse treeningrullsuusad pisut pikemad kui võistlemiseks mõeldud rullsuusad. Pikemad raamid (elastsemad) sobivad treeninguks, stabiilsemaks sõiduks ja õigema tehnika rakendamiseks. Lühemad raamid (jäigemad) võistlemiseks ja paremaks manööverdamiseks.

Vali pikk raam, kui

  • eesmärgiks on treening, rahulikum ja stabiilsem sõit.


Vali lühike raam, kui

  • soovid kiiret, jäika ja hea manööverdusvõimega suuska,
  • soovid võimalikult kerget varustust (noored, võistlejad),
  • osaled võistlustel.


Kui arvad, et rullsuuskadel tasakaalu hoidmine on raske ja oled ebakindel, siis tasub eelistada rattatsentri suhtes madalamale toodud raamidega mudeleid. Madalam raskuskese teeb rullsuusa stabiilsemaks, sellega on muretum sõita ja risk jalgu väänata oluliselt väiksem. 100 mm läbimõõdus ratastega rullsuuskadel toob madalale viidud raam Sind ca 1 cm maale lähemale. Kuigi selle võrra väiksem on ka vahe raami ja maapinna vahel (kliirens), on see piisav, et hoogsa jalatõuke lõpus raam asfaldit ei kriibiks.

Vali madalama raamiga rullsuusamudel, kui

  • soovid mugavamalt ja kindlamalt liikuda,
  • Sul on raskusi tasakaalu hoidmisega.


Oled nüüdseks tutvunud rullsuusaraamide muude omadustega. Otsusta, kas soovid lühikest või pikka, madalat või kõrget raami. Seejärel loe edasi.


<< eelmise sammu juurde     |     pealehele     |     järgmise sammu juurde >>